Verslag finaledag TOP-8 Masters seizoen 2019-2020.

Wat kun je schrijven over een dag die is verlopen zoals deze is verlopen.
Samengevat ben ik dankbaar en blij.

Speelzaal

De beste 16 biljarters van het afgelopen TOP-8 Masters seizoen stonden zaterdag 12 september in onze Sociëteit aan de tafels om te strijden voor eeuwige roem. Eindelijk kon men weer eens echt competitief tegen elkaar uitkomen, nadat het 6e TOP-8 toernooi in Glimmen in maart van dit jaar na de 2e ronde abrupt werd beëindigd als gevolg van de afgekondigde COVID-19 maatregelen.
Met steun van arbiters en schrijvers uit onze sociëteitsgelederen en een ervaren wedstrijdleider van Biljartclub Aduard, die aanbood om mijn rol gedurende deze dag te willen overnemen, is het zeer fijn organiseren.

Want dat was wel even mijn dilemma, ga ik als organisator deze dag in goede banen leiden, of ga ik, omdat ik mijzelf ook bij de laatste 16 had gespeeld, deelnemen?

De 16 deelnemers waren verdeeld over 4 poules en voor de lunch was de eindstand in de poules bekend. Na een door René en zijn horecateam prima verzorgde lunch volgde voor een ieder nog 2 wedstrijden, waarna duidelijk was wie de wisselbokaal mee naar huis mocht nemen.

En wat is er nu mooier dan in je “eigen biljartzaal” deze finaledag winnend te mogen afsluiten, waarna ik dit in kleine kring nog even heb gevierd (immers, de leuke dingen moet je doen in het leven).

winnaar Sjaak Dorrepaal

Terugkijkend op deze dag is dit in alles een TOP-dag geweest.

De steun en het vertrouwen van de biljartcommissie, inclusief het preparen van tafels en materiaal, de samenwerking met het horecateam, de sponsering van de bekers, de steun van arbiters en schrijvers, enz. enz.
Dat maakt het organiseren van het jaarlijkse TOP-8 toernooi in onze Sociëteit, en deze finaledag in het bijzonder, zeer plezierig en leuk.

Dit kost geen energie, maar hier krijg je energie van!

Tot slot nodig ik de biljartende leden van onze Sociëteit van harte uit om komend seizoen deel te nemen aan de TOP-8 Masterstoernooien (libre, moyenne maximaal 6,99). Nog meer deelnemers van onze Sociëteit zou TOP zijn.
Voor overige info verwijs ik naar www.biljartschool.nl.

Hartelijke groet Sjaak Dorrepaal.

Rubriek: Algemeen, Biljarten, Biljartclub De Harmonie, Biljartclub Metropole, Biljartclub GBC, BiljartClubContent door Otto Krol