Schermafbeelding 2022-04-05 om 10.53.43
Img 2852 Img 2841-2

Roel Stegehuis biljart al zijn hele leven

Roel Stegehuis biljart al zijn hele leven. Maandag wachtte hem een verrassing bij de Groninger biljartclub (GBC) van De Harmonie in Groningen. Zijn vijftigste jaar bij de club ging niet ongemerkt voorbij. Er was een complete verrassingsavond voor hem georganiseerd door GBC, bovendien verscheen er daarna een bericht op de voorpagina van de Groninger Gezinsbode . Daarin lezen we:

Roel Stegehuis kon amper over het biljart kijken of hij had al een keu in de hand. Zijn vader had een café-dancing in Almelo mét biljart. "Ik hou niet van dansen en ook niet van bier.” En dus stond Stegehuis geregeld gebogen over het biljart.

Hij verhuisde in de jaren zeventig naar Groningen, werd gymnastiekleraar op het Röling College en Heymans Lyceum, trouwde, kreeg kinderen, kluste bij als fysiotherapeut, zorgde jaar in jaar uit dat Sinterklaas veilig in Groningen aankwam, regelde de Pieten, organiseerde feesten in de stad met Bommen Berend als bestuurslid (en tegenwoordig erelid) van de Koninklijke Vereeniging voor Volksvermaken maar één avond in de week was heilig: de biljartavond bij  sociëteit De Harmonie in Groningen.

Rubriek: Algemeen door w.hooijer@home.nl