Bij het afsluiten van de dag werd er door José Sleumer aan Anneke Keyl een presentje overhandigd

Mahjong is een fascinerend spel.

Mahjong is een fascinerend spel.Er zijn meerdere spelvarianten om dit spel te spelen, NTS – Riichi – MCR.

In de Harmonie wordt door de Oude Draken de NTS versie gespeeld wat staat voor: Nederlandse Toernooi Spelregels, dit wordt alleen in Nederland gespeeld.

De MCR versie staat voor: Mahjong Competition Rules ,  dit wordt wereld wijd gespeeld met dezelfde regels.

Bij de leden was er interesse om ook MCR te leren spelen.

Door de landelijke Mahjongbond worden hierin ook cursussen gegeven.

Zaterdag 15 oktober is er door gastdocente Anneke Keyl (gecertificeerd scheidsrechter MCR) een workshop gegeven om ons de spelregels van de MCR variant uit te leggen.

Er hadden zich 13 leden hiervoor opgegeven en het was een enerverende dag waarna aan het einde iedereen tevreden was maar hierbij aangaf: we moeten nog veel leren. Maar zoals bij alle nieuwe dingen, het begin is moeilijk.

Er wordt een begin gemaakt met het spelen van deze variant om onszelf hier verder in te bekwamen.

Voor liefhebbers die de MCR variant willen leren spelen,

info bij Hanneke Andreae   jmk.andreae@gmail.com

Rubriek: Algemeen door w.hooijer@home.nl