Ruitenboer logo

Loes Meinders en Durk Kloosterman op de 19e plaats Ruitenboertoernooi 2020

Zondag 11 oktober 2020

Wij feliciteren Loes en Durk met deze geweldige prestatie (156 paren deden mee aan deze finale). Ruitenboer is het grootste toernooi van de wereld, waarvan de finale dit jaar door omstandigheden online is gespeeld. De volledige uitslag vind je hier. Je kunt daar inmiddels ook alle spellen zien, door op de namen te klikken. Het spellenboekje van de finale vind je hier.

Het Ruitenboertoernooi spellenboekje van de finale is beschikbaar voor alle leden van de BridgeBond.

Ruitenboerfinale dit jaar ‘nog unieker’

Het traditionele, feestelijke onthaal in het nationale denksportcentrum kon om bekende redenen dit jaar niet doorgaan. Maar de finale gaat zéker door, mede dankzij StepBridge. Het was een unieke finale van een toch al zo uniek toernooi.

We speelden de wedstrijd online via de Nederlandse internetbridgeclub van de BridgeBond. Daar streden de geplaatste paren om dezelfde eer en mooie prijzen. De eerste prijs bedroeg € 300,-, het prijzengeld ging door tot de 20e prijs en er zijn heel veel flessen wijn uitgeloofd. Maar dat alles valt eigenlijk in het niet bij de winst van dit uitzonderlijke toernooi. Want het winnen van ‘de Ruitenboer’ betekent dat je het grootste bridgetoernooi van de wereld op je naam kunt schrijven!

Tijdens de finale waren toeschouwers op StepBridge niet toegestaan. De enige uitzondering was Peter IJsselmuiden, de journalist van Bridge die het verslag van de finale maakte. Trouwe volgers hielden we op de hoogte via onze Facebookpagina en Twitter.

Rubriek: Algemeen, Bridgen, B.V. Sociëteit De Harmonie door Harry Schuur