Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.29.26
Schermafbeelding 2020-02-13 om 20.58.23

Informatie over BiljartClubContent

BiljartClubContent stelt zich ten doel het bevorderen van de gezelligheid door de beoefening van de biljartsport door liefhebbers. Open staan voor andere leden en zich thuis voelen binnen de club zijn belangrijke onderdelen. De leden van de BCC zijn een mix van mensen uit het bedrijfsleven, medische wereld en overheid met zeer verschillende meningen en visies. Het biljartspel wordt beoefend als onderdeel van een gezellige avond . De competitie opgezet voor deze Vriendenclub is er een deel van. De speelavonden zijn wekelijks op de woensdagavond vanaf 19.00 uur tot ca. 23.00 uur in de grote biljartzaal. Omdat men tevens lid is van de Sociëteit De Harmonie staan ook alle andere activiteiten open voor deelname. Hierbij een videoimpressie
Tevens bestaat de mogelijkheid om zich te bekwamen in het biljartspel middels een gratis cursus biljarten.Door de jaren heen zijn een aantal vaste evenementen ondersteunend  aan deze gezellige sfeer. Met veel genoegen wordt binnen onze club deelgenomen aan het captainsdinner, aspergemaaltijd en activiteiten rond Kerst en Pasen.De omvang van het ledenbestand zal beperkt moeten blijven tot 42 (dit heeft te maken met het aantal Biljarttafels). Het ledental van onze club is op dit moment 32. Dit aantal willen we aanvullen zodat deze Biljart Vriendenclub een blijvend deel van de Sociëteit vormt. De leeftijd van onze leden is 65+. We zoeken nu een aantal nieuwe leden buiten en binnen de Harmonie vanaf 60 jaar die affiniteit hebben met onze gemêleerde Biljart Vriendenclub.

Het bestuur bestaat uit 5 leden; een voorzitter, secretaris, penningmeester en 2 wedstrijdleiders. Zij worden gekozen voor een periode van 5 jaar. Ieder jaar wordt er een kascommissie benoemd. De samenstelling van het bestuur van de BCC is als volgt:

Jan op 't Holt voorz., Jan van Hemmen secr., Jan Tijdens penningm., Jan Aaldriks 1e wedstrijdleider, Joop Datema 2e wedstrijdleider.
Hij, die wenst toe te treden, dient een aanvraag in bij het bestuur. Bij toelating dient men lid te zijn of te worden van Sociéteit De Harmonie. Nieuwe leden zijn WELKOM!. Voor meer informatie kan men zich wenden tot

secretaris van het bestuur:
Jan van Hemmen, Emmalaan 10,
9752 KT Haren,
tel.; 050 534 71 80
janvanhemmen@outlook.com

Ervaringen bij BCC

Jan Aaldriks, Technisch Adviseur

Jaren geleden, ik was toen nog een klein jongetje, kreeg ik het biljarten met de paplepel ingegoten.Mijn vader speelde  op een verdienstelijk niveau biljart.Hij was zo bezeten van het spelletje, dat hij regelmatig ging kijken naar toernooien.Ik moest toen wel mee, maar wat het meeste is bijgebleven, dat ik dan uren mijn mond moest houden en blijven stilzitten.Al met al was dat voor mij een hele opgave. Echter het biljartspel op zich vond ik wel leuk en toen ik wat ouder was, zo'n jaar of 15, ging ik tijdens vrije schooluurtjes biljarten in de plantsoenbar.Regelmatig was ik daar te vinden.Vaak ging ik later, met vrienden, onder het genot van een gehaktbal en bier, biljarten.Toen ik zo'n dertig jaar geleden gevraagd werd of ik niet lid wilde worden van de BCC twijfelde ik geen moment.Aangezien elke woensdagavond biljarten me wel leuk leek.Ik begon dat jaar met een gemiddelde van 1,3 carambole, inmiddels gezakt naar 1,1.Best een hoog niveau op onze club, zou later blijken.In de loop der jaren varieerde mijn biljartkunsten nogal.Het geluk liet me soms in de steek, maar ook mazzelballen waren aan de orde van de dag.Tot op heden ga ik met veel plezier naar de BCC, een hechte vriendenclub.Met veelal een lach , veel supermooi gezang voor de jarigen,en soms een traan vliegen de biljartavonden voorbij.Al met al een gelukkige keuze om bij de BCC te gaan spelen.

Jelle Gernaat, ondernemer, zeiler

Na 50 jaar wonen/werken in de randstad ben ik in 2015 weer terug in mijn geboortestad.
Na de verbouwing van ons huis in Haren heeft een oude schoolmaat mij bij de club geïntroduceerd en mij een paar keer meegenomen. De sfeer voelde zo goed dat ik vanzelfsprekend lid werd. Ook sprak mij de opzet: elke woensdag clubavond met  biljarten, een drankje en vooral een goed gesprek, erg aan. Vooral het laatste is vaak een leuke verrassing door de verschillende, veelal boeiende achtergronden van de leden. Daarbij hoef je niet te kunnen biljarten – ik kwam vroeger niet verder dan 2 keer per jaar met een vriend in een café – want je kan hier gratis les krijgen.Ook erg leuk is dat er bijna elke maand iets bijzonders wordt georganiseerd zoals een asperge- en snertmaaltijd, paas- en kerst ”wedstrijden”, etc.Tenslotte is BCC eigenlijk een informele vriendenclub met aandacht voor haren leden.
Wordt dus (proef) lid en ervaar het zelf !

Harry Middel  adviseur personeelswerk.

Toen ik een aantal jaren geleden gevraagd werd mee te doen aan de woensdagavond biljartclub van de Harmonie BCC, was ik snel overtuigd.Vroeger had ik wel wat aan biljarten gedaan en daarna nooit meer. Toch leek het mij fijn om hieraan opnieuw te beginnen. Ik moest nog veel bijleren.Wat mij direct op viel was de diversiteit van leden. Van beroep en van biljartvaardigheid.En de ongedwongen omgang met het biljartspel en met elkaar.We praten wel. En als we een fout met het biljarten maken dan mag je ook nog wel eens over. Praten bij een onderlinge wedstrijd wordt veelvuldig gedaan.De persoonlijke betrokkenheid van de leden. Aandacht bij de verjaardag en bij ziekte.Als het te plooien is ben ik er iedere woensdag. Natuurlijk lukt het niet altijd.Maar dat is geen enkel probleem. Grote mate van vrijheid.

Rubriek: Algemeen, Biljarten, BiljartClubContent door Otto Krol