21 mei: finaledag biljarten om de Harmoniecup

Na twee jaar pandemie konden we eindelijk weer spelen  om de Harmoniecup. Het werd weer een ouderwets gezellige dag waar serieus, maar in een ontspannen en gezellige sfeer werd gespeeld in de categorieën libre/bandstoten en driebanden.

Jouke van Dijk                  Aly de Jonge

Na de poulefase (drie poules van vier voor libre/bandstoten) en de kruiswedstrijden (met tussendoor een heerlijke lunch van René Bouma), kwamen vier spelers bovendrijven voor de finales. Jouke van Dijk en Otto Krol speelden om de cup en Antoinette Borchert en Aly de Jonge streden om de bronzen plaats. Jouke van Dijk, die ook al in de voorronden de beste van het hele stel deelnemers was, maakte zijn reputatie waar en klopte Otto Krol. Dit jaar is de Harmoniecup dus voor hem. In de strijd om de derde plaats bleek Antoinette Borchert de sterkste.

Ondertussen speelde een trio (Henk Vegter, René Bouma en Piet Thoma), dat zich waagde aan het moeilijke driebanden, een volledige competitie. Piet Thoma ging er hier met de eerste prijs vandoor.

De dag werd afgesloten met de uitreiking van de cup, bonnen, bloemen en zoenen, een hartelijk dank aan de organisatoren Jack Balkema en Henny Kars alsmede aan de vrijwilligers voor het arbitreren en tellen en een gezellige nazit.

Rubriek: Algemeen, Biljarten, Biljartclub De Harmonie, Biljartclub Metropole, Biljartclub GBC, BiljartClubContent door Otto Krol