Verslag Bierproefavond

Bierproefavond
De avond was ook al een enorm succes: commissieleden Pieter Dieben en Hans van de Sande hadden vanuit hun Culinaire Tafel een heuse bierproeverij georganiseerd. Zo’n veertig deelnemers bevolkten drie tafels waar de gesprekken alsmaar geanimeerder klonken naarmate er meer soorten bier met heerlijke hapjes werden geproefd. Kaaswinkel De Kaaskop (Zwanestraat) had een goede selectie aan bieren meegenomen, evenals heerlijke soorten kaas en worst, passend bij de verschillende soorten bier. Het geheel werd ingeleid met een historisch verhaal van een van de mannen van café de Pintelier. Wist u dat Groningen in de 13e eeuw 257 bierbrouwerijen telde?! Bieren van brouwerijen als Martinus en Bax en Maallust werden met smaak genuttigd.

Als dan ook nog het geheel wordt gelardeerd met Ierse bierliederen, gezongen door Jan Roelof Bathoorn  zichzelf begeleidend op de accordeon, dan begrijpt u dat deze avond niet meer stuk kon. Dit proeft naar meer . . . . . .een impressie

DE VOLGENDE PROEVERIJ IS AAN DE WIJN GEWIJD EN VINDT PLAATS OP DONDERDAG 14 DECEMBER

Rubriek: Algemeen door w.hooijer@home.nl