Verkiezingsavond Provinciale Staten en waterschappen op 14 maart

Verkiezingsavond verkiezingen Provinciale Staten (+ Eerste Kamer) en Waterschappen Op 20 maart kunnen we weer het stemhokje in. Dit keer voor maar liefst drie belangrijke bestuurlijke instellingen van onze democratie: Provinciale Staten en daarmee tegelijk ook de Eerste Kamer en de besturen van de Waterschappen.  In het kader hiervan organiseren wij  op 14 maart een thema-avond. Deze is toegankelijk voor iedere belangstellende uit Stad en Ommeland. De nadruk zal meer liggen op inhoudelijke informatie en minder op een politiek debat. We willen proberen de aanwezigen duidelijk te maken welke belangen er in het spel zijn en ze te enthousiasmeren om vooral (en bewust/gericht) te gaan stemmen.  Er wordt een panel samengesteld met (ervarings)deskundigen uit de diverse besturen. Toegezegd hebben al Frank de Vries (Staatsrechtdeskundige en Waarnemend Burgemeester Ten Boer - PvdA), Henk Pijlman (Lid Eerste Kamer voor D66) en Carla Alma (Lid Dagelijks Bestuur Waterschap Noorderzijlvest voor Water Natuurlijk). Wouter de Koning zal e.e.a. muzikaal omlijsten. Plaats: Societeit De Harmonie Kreupelstraat 10 (schuin tegenover de Martinitoren) Datum: 14 maart van  20h – 22h.

Rubriek: Algemeen door Jack Blaauw