Schermafbeelding 2019-10-03 om 11.06.57

Film in de Harmonie: Stichting Beeldlijn over Noordelijke Architectuur

Filmavonden in de Harmonie
Op 15 oktober en 19 november zal in twee delen het documentaire vierluik van de Stichting Beeldlijn over Noordelijke Architectuur worden vertoond.
Twee jaar geleden werd dit vierluik geproduceerd, telkens met een huidige noordelijke architect in beeld, tezamen met een architect uit de vorige eeuw die de bebouwing in Groningen (Stad en Ommeland) hebben vormgegeven.
De eerste aflevering gaat over Jurjen van der Meer en Gerrit Nijhuis  Van der Meer spiegelt zich aan de oude meester Gerrit Nijhuis (1860- 1940) die vele herenhuizen en villa’s in Groningen bouwde, zowel in de stad als op het Hogeland.
De tweede film diezelfde avond van 15 oktober gaat over de vorige eeuwse architect Egbert Reitsma, gezien door de ogen van de hedendaagse architect Paul van Bussel.
Architect Jurjen van der Meer zal de ontwikkelingen toelichten!
Muzikale omlijsting door jazz-quintet "D Flat Carpet" onder leiding van Hugo Huisman
Voor leden Vrij entree -  Gasten € 5,--

Rubriek: Algemeen door w.hooijer@home.nl