Drankkaart

Proefweek keuken en prijsverlaging horeca

De nieuwjaarsreceptie was voor het nieuwe horecateam de ‘proof of the pudding’, om maar in keukensfeer te spreken. Zonder de tijd om in te werken en op elkaar ingespeeld te raken is het gelukt er samen een mooi feest van te maken. En we gaan door. Bauke start de keuken op. Maandag 7 januari kun je de bospaddestoelensoep al proeven. Vanaf dinsdag ben je welkom voor de lunch en het diner: één week lang. Dit is namelijk een test.

Elke dag lunch van 12.00 tot 14.00 uur, maandag t/m vrijdag diner van 17.00 - 20.00 uur

Dit is een proef, want het is de enige gelegenheid op korte termijn om mensen hierop in te werken. Bauke is er daarna 5 weken lang niet, omdat hij lesgeeft aan de opleiding voor koks. Dit was al gepland, voordat de huidige situatie zich voordeed. We kijken na deze proefweek of het verantwoord is dat de medewerkers – wellicht enkele gerechten – zelf gaan bereiden en serveren. Ons uitgangspunt is dat we liever iedereen goed inwerken bij de bar, zodat het daar echt goed gaat, dan meteen te veel hooi op de vork te nemen waardoor de basisservice niet goed in orde komt. Kwaliteit gaat boven alles. Niet proberen vinden we echter geen optie. Dus kom vooral en test de nieuwe menukaart.(pdf menukaart zichtbaar na inloggen) Reserveren mag, als je met een groep komt is dat zeker prettig.

Prijsverlaging basisbehoeften zoals koffie, thee, huiswijn en bier

Voor de prijsstelling van het aanbod van drank en versnaperingen in De Harmonie zijn we uitgegaan van de stelling dat lidmaatschap van De Harmonie voor iedereen bereikbaar moet zijn. Daarom bieden we studenten en mensen met een Stadjerspas 50% korting op de kosten van het lidmaatschap. In lijn daarmee moeten consumpties die behoren tot de basisbehoeften van eten en drinken aantrekkelijk geprijsd zijn: onder de prijs die je in een openbare gelegenheid betaalt. Wie luxer wil eten en drinken betaalt daarvoor een prijs die meer in de buurt van de marktprijzen ligt. Dit is immers ieders vrije keuze.

Concreet betekent dit:

• gewone koffie of thee kost vanaf nu slechts €1,75
  • alle bijzondere koffie, zoals cappuccino of latte macchiato, en verse muntthee €2,-
  • een glas huisbier van de tap €2,-
  • een glas huiswijn €2,75
  • alle frisdrank €2,- (dus de btw-verhoging berekenen we niet door aan de leden)
  • een schaaltje pinda’s €1,50
  • nieuw: een glas kraanwater als enige bestelling – in plaats van spa blauw- voor 50 eurocent. Alle glazen water bij koffie, wijn, of voor het innemen van je medicijnen blijven natuurlijk service en dus gratis.

Zie de nieuwe kaart voor drank en versnaperingen.(pdf na inloggen)

Op diverse tafels in de biljartzaal het Grand Café staan de nieuwe drank- en menukaarten. De altijd geprezen gehaktbal staat er overigens niet op, maar blijft wel beschikbaar. Nu zelfs huisgemaakt.

Nieuwe wijnkaart: eerst proeven!

De nieuwe wijnkaart volgt later. De culinaire tafel proeft – het is tenslotte onze Proefweek - op donderdagavond 10 januari om 20.00 uur het plan voor de wijn. Wil je aanschuiven? Meld je dan zo snel mogelijk aan bij de culinairetafel@societeitdeharmonie.nl. Er kunnen maximaal 15 mensen meedoen en vol = vol.

We zien je graag als onze gast!

Hartelijke groet van het hele horecateam.

Rubriek: Algemeen door M.C.M. Spaltman