Ontwikkeling website vordert

Heerlijk: het werk aan de website schiet op! Zo je ziet zijn er allerlei nieuwe startknoppen (zogenaamde tegels) geplaatst op de homepage: fototafel, natuurtafel, klaverjassen (zie kaartspelen, er kan nog meer bij!), culinaire tafel, debat. Er zijn startpagina's gemaakt, zodat bij ieder onderdeel specifieke agenda en nieuws onderwerpen getoond worden. Let nog niet op de details.

Titels startknoppen

We moeten de naamgeving van startknoppen bijvoorbeeld nog zo maken dat ook bezoekers van buiten de sociëteit begrijpen waar het om gaat. Onze homepage moet in een oogopslag duideljk maken wat hier allemaal te doen is. De naam tafel zegt een buitenstaander waarschijnlijk weinig. Dat is eigenlijk ons eigen jargon. Daarom leggen we nu op de volgende pagina uit wat een tafel is. Misschien is het beter te spreken van onderdelen zoals bridge, biljart, culinair (of proeverijen), natuur (of landschap), debat: allemaal op dezelfde manier. Dat bespreken nog we binnen het communicatieteam.

Foto's

Ook de foto per startknop is niet altijd optimaal. Liefst hebben we een soort ikonen die elke bezoeker - zeker ook de mensen die nog geen lid zijn - in een oogopslag tonen waar het om gaat. Dus foto's met weinig details. We willen namelijk potentiële leden warm maken met de website en bovendien ervoor zorgen dat iedere bezoeker van de website eenvoudig kan vinden wat hij of zij zoekt.

Teksten startpagina's

De teksten op de startpagina onder elke nieuwe knop heb ik nu snel gemaakt, meestal zonder overleg, omdat lege pagina's geen reclame zijn. Iedere eigenaar van een onderdeel kan de gewenste tekst of correctie aanleveren bij: Monique Spaltman

Test in de praktijk

Binnen afzienbare tijd organiseren we een gebruikersbijeenkomst en kan iedereen die daar komt ervaringen met ons delen om de website nog beter te maken. We maken hem eerst zover af en intussen kan iedereen ervaring opdoen en testen hoe de nieuwe invulling van de website bevalt. Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Wordt vervolgd...