Nieuwjaarstoespraak van de voorzitter

Goedemiddag beste mensen, op de nieuwjaarsbijeenkomst van onze Harmonie

Na een week aan huis gekluisterd vanwege de ijzel er heerlijk weer op uit? Ik in elk geval wel.

Zoals vorig jaar wil ik ook nu eerst iets zeggen over de wereld om ons heen.

Was het toen Charlie Hebdo, nu is het het vluchtelingenprobleem, de aanrandingen in Keulen, het niet ophoudend geweld in het Midden-Oosten, eerder escalerend dan afnemend, Charlie Hebdo wel weer op de voeten, in elk geval economisch, maar toch voorzichtiger, Poetin die de westerse wereld blijft verbazen met zijn geopolitiek opportunisme, beurzen naar beneden, maar olie goedkoper - dat dan weer wel.

We hebben hierover, ieder voor zich, een mening. Wat ik me afvraag is of we binnen De Harmonie hierover zouden willen discussiëren en ons gedachtegoed hierover willen verrijken of zelfs een mening zouden willen uitdragen, een positie willen innemen? Of is De Harmonie, vrij naar Max v.d. Berg, een rustpunt voor oude mensen met bridge, biljart, kopje koffie, borreltje etc.? Even weg van alle info waaronder we worden bedolven?  Of toch een inspirerende omgeving waar kennis, know how, ondersteuning door leden aan elkaar ter beschikking wordt gesteld!

We zullen als bestuur, in het verlengde van het uitstekende voorwerk dat door de Toekomstcie. is gedaan, in mei proberen te komen met antwoorden op dit soort vragen. We hebben ons voorgenomen om samen met jullie een stip op de horizon te zetten. Een doel waar we met zijn allen, als Harmonie, naar toe willen.

Jullie krijgen gelegenheid om jullie wensen kenbaar te maken, tegelijkertijd willen we ook een beeld proberen te krijgen van wat potentiële, mogelijk toekomstige leden van ons als vereniging verwachten. Jullie worden hierover per mail en op de website verder geïnformeerd.

Jullie bestuur heeft het afgelopen jaar een hoop voor de kiezen gehad. Veel ging naar tevredenheid, een paar zaken hadden beter gekund. Wat we hopen en nastreven, is dat alle leden van De Harmonie het gevoel van saamhorigheid blijven houden dat nodig is om een bloeiende gemeenschap te zijn en te blijven.

Zo dadelijk gaan we proosten op het nieuwe jaar.

Daarvoor reikt Roel Veldhuis aan een tweetal jubilarissen de speld uit (Henk Erends 50 jaar lid en Peter Rijkse 25 jaar).

De muziek wordt verzorgd door het Harmonie Combo met gastspeler Wouter de Koning. Koeno verzorgt de catering en de eerste twee verteringen op uw rekening zijn op kosten van De Harmonie.

Voor iedereen: een gelukkig nieuw jaar!!

Rubriek: Algemeen door Antoinette Borchert