Jenne meinema
Nieuwjaarsreceptie 2015 Nieuwjaarsreceptie 2015, dansen

Nieuwjaarsreceptie

Terugblik van de voorzitter

Druk bezocht en goede sfeer.

Zo zou ik de nieuwjaarsreceptie, de eerste algemene bijeenkomst van het jaar, van onze sociëteit willen bestempelen. Op 9 januari jl. stond ik, ik kon niet anders, stil bij de aanslagen in Parijs. Elke aanslag op de vrijheid van meningsuiting, journalisten, cultuur en kunstenaars zal uiteindelijk zinloos blijken, omdat er vroeger of later andere journalisten, kunstenaars en bewakers van het vrije woord zullen opstaan en plaatsen zullen innemen.

Een minuut stilte voor Prof. dr. J.M. Minderhoud.

We moesten helaas stilstaan bij het onverwachte overlijden van Jan Minderhoud, oud-bestuurslid van onze sociëteit en schrijver van het boek “de Harmonie, eens het culturele centrum van Groningen”. De week ervoor hadden enkele leden van de Harmonie nog met hem gesproken.

Veranderingen

Net als de wereld om ons heen verandert, zullen wij ook als sociëteit mee veranderen.We kennen met elkaar een historie van aanpassen aan gewijzigde omstandigheden. (zie ook het boek van Minderhoud). Er is een projectgroep binnen de Harmonie bezig met de toekomstige vorm en inhoud van onze sociëteit. Ik roep ook hier nog maar eens op deze club mensen te ondersteunen en daar waar gevraagd hulp en advies te bieden. Hoe meer mensen mee willen denken hoe beter. Medio mei moet een en ander tot besluitvorming leiden. Zaken die blijven: we zijn een besloten sociëteit, we kennen persoonlijke betalende leden, die met elkaar een gemeenschap willen vormen.

175 jaar

Dit jaar vieren we ons 175 jarig bestaan.Houdt uw agenda op 10 oktober vrij voor dit feest.Er is een projectgroep druk bezig met het maken van allerlei plannen voor die dag en wat ik er in flarden van heb gehoord wordt het een hele leuke dag.U wordt over het programma natuurlijk tijdig verder geïnformeerd.

Prosit

Onder dankzegging van ons Harmoniecombo met als speciale gast de  saxofonist Jenne Meinema, heffen we het glas op het nieuwe jaar. Er werd nog lang gezellig gekletst, genetwerkt en gedanst.

Leo Pasma, voorzitter.

Rubriek: Algemeen door Titia Stavast