Schermafbeelding 2017-06-20 om 11.32.44

Nieuwe activiteiten in De Harmonie

Van de Culturele en Activiteiten commissie,

Activiteiten zoals biljarten en bridge, waarmee de Sociëteit zich de afgelopen tientallen jaren sterk profileerde,  vergrijzen en kennen een te geringe aanwas van nieuwe deelnemers.Daarmee komt op termijn het voortbestaan van De Harmonie in gevaar.De toenemende vergrijzing is voor het bestuur aanleiding om de bakens te verzetten en  –naast de huidige activiteiten – nieuwe en andere activiteiten aan te gaan bieden om daarmee nieuwe potentiele leden te bereiken en in De Harmonie een plek te bieden.Sociëteit De Harmonie moet een plek worden waar biljarters en bridgers zich thuis voelen, maar ook een plek voor (nieuwe) leden die graag eens willen uitgaan, en in een ongedwongen en vertrouwenwekkende setting  elkaar willen ontmoeten.

Op de  algemene ledenvergadering van 20 april hebben de leden van Sociëteit De Harmonie ingestemd met het bestuursvoorstel “Terug naar de toekomst”.Een belangrijk onderdeel van deze toekomstvisie is de uitbreiding van het huidige activiteitenaanbod met veel nieuwe activiteiten.

Om dit extra aanbod te realiseren is de culturele en activiteitencommissie recent uitgebreid van 4 naar 11 enthousiaste leden. De commissie is reeds een paar keer bij elkaar geweest en van plan de komende twee jaren de volgende activiteiten te organiseren:

1. lezingen
  2. theater
  3. cursussen
  4. wjjn- en bierproeverijen
  5. dansavonden
  6. feesten
  7. concerten en muziekavonden (klassiek, jazz, etc.)
  8. tentoonstellingen
  9. films

De bedoeling is dat er op dinsdagavond meer serieuze onderwerpen zullen worden georganiseerd zoals bijvoorbeeld een filosofielezing.  Op donderdagavond zullen er luchtiger activiteiten plaatsvinden zoals wijn- en bierproeverijen.  Verder zullen er in het weekend regelmatig feestelijke activiteiten worden georganiseerd zoals dansavonden.De commissie zal contact zoeken met externe partners zoals het NNT, NNO, Uitgevers, Vrijdag (kunstencentrum), etc. om te onderzoeken of er ook gezamenlijke activiteiten kunnen worden georganiseerd.
Om nieuwe leden te werven zullen veel activiteiten, via de website, kranten, flyers, sociale media etc., ook aan niet-leden worden aangeboden. Deze zullen daarvoor een entree/bijdrage moeten betalen terwijl de huidige leden de nieuwe activiteiten gratis of tegen een kleine vergoeding kunnen bijwonen.

Heb je vragen, ideeën of suggesties neem dan gerust contact op met secretaris Jack Blaauw van de commissie, via jack.blaauw@me.com.

Rubriek: Algemeen door w.hooijer@home.nl