Nadere toelichting bij de ledenbevraging van 3 februari 2016

Op 3 februari jongstleden is aan alle leden van de sociëteit het document ‘Vijf toekomstscenario’s Sociëteit De Harmonie’ toegestuurd met de vraag om de in dit document beschreven scenario’s in een rangorde van aantrekkelijkheid te plaatsen.

Het betreffende document, evenals drie andere documenten die laten zien hoe het bestuur van SDH bezig is met de Toekomstvisie, is vanaf nu ook beschikbaar op de website (Informatie/Documenten).

De eerste reacties zijn inmiddels binnen. Het bestuur roept ieder lid op het stuk te lezen en de enige (!) vraag daarover te beantwoorden.

Wellicht ten overvloede: de scenario’s typeren de toekomst van de sociëteit inhoudelijk. Wij als bestuur hebben er bewust van afgezien om een scenario te beschrijven waarin we als sociëteit ons gebouw verkopen en elders ons heil zoeken. Als we dat hadden gedaan, hadden we ook een scenario ‘blijven waar we zitten plus aankoop buitenpaviljoen’ en eventueel zelfs een scenario ‘blijven waar we zitten plus aanleg dakterras’ moeten presenteren. Daarnaast blijft , indien we naar elders vertrekken, nog steeds de vraag staan of we aan het ene dan wel aan het andere inhoudelijke scenario  de voorkeur geven. Daarom redeneren wij: niet weglopen voor een inhoudelijke keuze, en pas daarna kijken hoe en waar je die realiseert! Verhuizen kan met andere woorden in elk gepresenteerd scenario passen: dat is een kwestie van nadere uitvoering, waar we het nog met elkaar over gaan hebben!

Om deze redenen verzoeken wij leden, ook als zij nu al een voorkeur hebben voor een bepaalde uitvoeringsvariant, eerst nu een inhoudelijke afweging te maken. We komen uiteraard terug op het vraagstuk hoe en waar we welk scenario dan ook gaan realiseren!

Het bestuur, namens deze Bert GCG Bilkes

Rubriek: Algemeen door Antoinette Borchert