METROPOLE NAAR DE DONDERDAGAVOND

De biljartvereniging Metropole is een onder-vereniging van Sociëteit De Harmonie en is opgericht in 1926. Daarmee is het één van de oudste biljartverenigingen van Nederland. Metropole is, net als GBC, een vereniging met een recreatief karakter. De leden spelen er zuiver voor hun plezier en zijn, met enige uitzonderingen, niet prestatiegericht. Waar de vereniging GBC, spelend op de maandagavond, al bijna een ledenstop moet invoeren, heeft Metropole veel moeite, ondanks verschillende inspanningen, om voldoende leden aan te trekken. Als belangrijkste oorzaak hiervoor is duidelijk geworden dat de clubavond  op de vrijdagavond een belangrijke belemmering vormt voor leden om zich aan te sluiten. Het bestuur van de Sociëteit en de Biljartcommissie zijn van mening dat een uiterste inspanning moet worden geleverd om deze vereniging, met haar lange historie, te behouden voor onze Sociëteit. Er is daarom besloten om de clubavond van Metropole te verplaatsen naar de donderdagavond. Op die avond zullen er, in eerste instantie 4, biljarts worden gereserveerd voor clubactiviteiten. Om leden van onze Sociëteit, maar ook mensen van daarbuiten, de gelegenheid te geven kennis te maken met de vereniging zal Metropole gedurende het seizoen, op hun avond, een soort open competitie organiseren. Daarnaast bestaat het idee om de zogenaamde OBV competitie, die overigens overdag plaats vindt, voor alle leden te centraliseren onder de vlag van Metropole. Dit laatste idee behoeft nog verder overleg en detaillering. Wij wensen Metropole een succesvol biljartseizoen toe en hopen dat aan het eind daarvan de toekomst er beter uit zal zien. Namens de biljartcommissie, Eppo Viswat.

Rubriek: Algemeen door w.hooijer@home.nl