Mahjong Oostpoorttoernooi in Delft

Op 7 oktober werd voor de 11e keer het Oostpoorttoernooi georganiseerd door de plaatselijke mahjongvereniging De Oostpoort. 32 deelnemers streden om de Blauwe Draak. Vanuit Groningen waren Harry Boogaart, José Sleumer en Jan de Vos naar Delft present. Zoals gebruikelijk werden vier rondes van één uur en tien minuten  gespeeld volgens het NTS-systeem. Pikant detail: wanneer de gong klonk, viel niet de bijl, maar mocht het lopende spel worden uitgespeeld. De sfeer was gezellig, niet in de laatste plaats om oude bekenden weer eens te zien en te genieten van een heerlijke petit four á la mahjong. Niettemin was het resultaat voor de noorderlingen enigszins teleurstellend: plaats 30 voor Jan, 27 voor Harry en 22 voor José. Winnaar was Marcel Tjon-A-Son van De Hoeksteen uit Utrecht.

Herkansing op 9 december in Schalkwijk bij het Bondstoernooi.

Rubriek: Algemeen door w.hooijer@home.nl