Harry Niehof - Op Wier

​De rand van de wierde biedt uitzicht op heden en verleden, op lief en leed van het Grunneger land, met wad en stad achter de horizon. Wat is daar de afgelopen jaren gebeurd? Corona dreef ons naar huis, het Grunneger land schudde heen en weer – bewogen tijden. Zeg dat wel. Maar een veranderende wereld scherpt de blik. En geeft lucht aan nieuwe muziek.

Zanger/gitarist/songschrijver/producer Harry Niehofuit Feerwerd, winnaar van de Streektaalprijs van DvhN en de Grunny van RTV Noord, neemt je mee in zijn nieuwste Groninger songs over het vlakke land, aangevuld met bekende liedjes uit zijn omvangrijke repertoire. Hij begeleidt zichzelf op zijn gitaren in zijn unieke fingerpickingstijl.

​De pers over zijn cd’s:

Heaven: …een pracht-cd met Niehof in ontspannen topvorm. Blues, roots en folk klinken allemaal door in zijn liedjes, waar hij ook altijd wat droge Groninger humor doorheen roert… Met deze cd mag hij wat ons betreft nationaal doorbreken.

de Volkskrant: Drenthe zal de titel ‘Bluesprovincie van Nederland’ in het vervolg moeten delen met Groningen… De melancholieke, maar zeker niet zwaarmoedige teksten in Gronings dialect sluiten perfect aan bij zijn fingerpicking gitaarstijl.

Zijn cd Golf noa golf werd door NewFolkSounds uitgeroepen tot beste streektaal-cd van 2010.

Locatie: Societeit de Harmonie, Kreupelstraat 10, Groningen

Wanneer: 29 september om 15:30 uur.
Je kunt je aanmelden bij cultuuropzondag@societeitdeharmonie.nl

Rubriek: Algemeen door Ellen Brand