DE LUSTRUMVIERING OP 21 NOVEMBER

DE  LUSTRUMVIERING  OP  21 NOVEMBER

Om misverstanden te voorkomen willen we de aktiviteiten op de lustrumdag nader toelichten.
Enige tijd geleden kregen we het bericht dat aan onze sociëteit was toegekend de Koninklijke Erepenning. De uitreiking daarvan dient door de burgemeester te geschieden in het jaar waarin de Erepenning is toegekend. En dat bleek alleen maar te kunnen op zaterdag 21 november tussen 17.00 en 18.00 uur. Voor de rest van het jaar waren geen data beschikbaar.

Door het bestuur werd daarop aan de lustrumcommissie gevraagd om voor die dag de nodige aktiviteiten te ontwikkelen voor alle leden en dat de aktiviteiten uiteraard in onze sociëteit zouden moeten plaats vinden.
Geen geringe opgave voor een sociëteit met 450 leden.
Zo’n uitreiking van een Koninklijke Erepenning is een gebeuren waaraan je veel publiciteit kunt ontlenen voor onze sociëteit ter vergroting van onze naamsbekendheid en gericht op ledenwerving.
Het artikel in het Dagblad van het Noorden met een vraaggesprek met onze voorzitter is al een onderdeel van de publiciteit. Inmiddels hebben we aan alle relevante media een persbericht gestuurd en gaan we een aantal media persoonlijk benaderen.
De ceremonie vind plaats in de bridgezaal die voor die gelegenheid wordt omgebouwd in een theaterzaal met maximaal 120 zitplaatsen. Ons Harmoniekoor treedt op; vervolgens de toespraken; daarna een optreden van Frans Bloem de entertainer uit New York die oorspronkelijk geprogrammeerd stond voor zondag 22 september.
Van de 120 zitplaatsen zijn 25 plaatsen voor ons koor,  35 voor onze vrijwilligers, 35  voor de besturen van onze biljart-en bridgeverenigingen en 25 voor oud-bestuursleden en genodigden van andere sociëteiten.

En dan is de zaal helemaal vol.
En dan de feestavond voor alle leden met het optreden van de showband van Bob Kelly, Jenne Meinema en collega, Potr Wiese de bijzondere fotograaf. Vanaf 19.00 uur staat gereed in de biljartzaal onze eetmarkt met kraampjes en kleine en grotere hapjes. En dat alles en de drankjes zijn voor rekening van De Harmonie.
Onze sociëteitsvergunning geeft aan dat er maximaal 250 personen gelijktijdig in ons gebouw mogen verblijven. Daarom is het nodig dat de leden die alleen op de feestavond komen vanaf 12 november een toegangskaart afhalen in ons Grand Café.

Wij hopen vele leden die dag te mogen verwelkomen !

De lustrumcommissie,

Joop Efdé Jan Wallinga Wiendelt Hooijer Nieske Postma