poster

De culinaire tafel: Sloveense avond

De Culinaire tafel heeft, dank zij de inzet van Gerro Dijksma, een viertal Sloveense wijnboeren en hunne dames bereid gevonden een Sloveens diner voor ons te maken en daarbij een Sloveense wijnproeverij te organiseren. Wel met hulp van onze Horecamensen trouwens, die het steeds beter gaan doen. Ze komen met een flinke delegatie en velerlei interessante wijnen uit dit onbekende en onderschatte wijngebied (zie rode pijl) naar Groningen en wij ontvangen ze op gatvrije wijze en genieten van het gebodene. Voor hen een avontuur, voor ons ook.

Ze zijn voornemens om ons 24 (!) wijnen te laten proeven, maar gelukkig kunt U ook zo af en toe nee zeggen.

Aan dit zeer bijzondere evenement kunnen maximaal 40 personen deelnemen en dat aantal zal snel bereikt zijn, gezien de uiterst lage prijs van 25 euro voor leden en 35 euro voor introducés. Alles inclusief!!! Het zal ook mogelijk zijn wijnen die U goed bevallen aan te schaffen, maar die moet u dan wel apart betalen.

De avond begint om 6 uur met een aperitief, hapjes, en een uitleg over Slovenië en haar wijnbouw. Gelukkig niet in het Sloveens, maar deels in het Engels. Dan gaan we aan tafel en proeven de gerechten, maar ook de wijnen. Er zal gezorgd worden voor muziek en een ieder die voor ons iets Sloveens of Sloveenachtigs wil doen (Dansje, muziek, lied, kleding, anecdote, oid) wordt uitgenodigd dat te doen. We maken er een echt Balkanfeest van!

Mensen die aan dit evenement willen deelnemen kunnen zich opgeven via culinairetafel@societeitdeharmonie.nl en moeten dan tevens het verschuldigde bedrag overmaken op NL44INGB0009104327 tnv  Sociëteit de Harmonie  (NB Nieuw nummer!)

We hopen U op deze historische avond te mogen begroeten, maar wees snel, want bij 40 inschrijvingen gaat de deur op slot!.

14 november 2019 om 18:00

Rubriek: Algemeen, Culinair, Kunst & Cultuur
Geplaatst door w.hooijer@home.nl (dit is uw bericht: bewerken)

Rubriek: Algemeen door w.hooijer@home.nl