Schermafbeelding 2015-02-06 om 09.46.07

Cursus Doe meer met je computer, telefoon of tablet

Wil je jouw kleindochter eens te snel afzijn met een zelf gemaakt filmpje op YouTube? Hoop je je arrogante schoonzoon eens versteld te laten staan met een nieuw muzieknummer van zijn favoriete band via Spotify? Je vraagt je al tijden af hoe je gebruik kan maken van de computer om via BIC een betere bridger te worden. Een goede gelegenheid om deel te nemen aan een  nieuwe activiteit  binnen De Harmonie. Zeker wanneer deze voorbeelden  je nog niets zeggen.

Natuurlijk heeft iedereen wel een slim neefje die je vakantiefoto’s wel even op je computer zet, je adressenboek op je nieuwe telefoon installeert, langskomt om je te helpen met je dochter in  Australie te Skypen. Maar wat heb je nu geleerd van hem? Fatsoenlijk uitleggen is er niet bij. Dus maar weer wachten op de volgende keer dat hij langs kan komen?

Het plan is om in maart en april vier bijeenkomsten te houden in De Harmonie, waarbij leden hun wensen en vragen inbrengen over de moderne zegeningen van de computer, telefoon, tablet, e-reader, foto- of videocamera, etc. Op de bijeenkomsten worden  de belangrijkste vragen geclusterd behandeld. Via een internetverbinding laten wij zien hoe ze werken, wat je zelf kan doen en waar je elders makkelijk steun kunt krijgen, zodat je je digitale foto’s via Picasa kunt ordenen en bewerken, je e-reader goed gaat benutten, je op vakantie kunt bridgen via je tablet, een nieuwe film kunt downloaden of kunt werken metFacebook en Whatsapp.

Vanwege de beperkte mogelijkheid wat betreft de ruimte in de Societeit

gaan we uit van de volgende data

donderdag 5 maart donderdag 19 maart
donderdag 2 april en donderdag 16 april

We beginnen om 14.00  uur

Vragen

Om tot een goed aanbod te komen willen we graag van jullie horen welke vragen op dit gebied leven. Op grond daarvan willen we het programma opstellen. Maar we willen ook graag horen of jullie dit een zinnig of een overbodig intiatief vinden. Ook horen we graag of er mensen zijn die willen helpen bij het behandelen van onderdellen van het programma.

De initiatiefnemers,

Wiendelt Hooijer, w.hooijer@home.nl, Ben Bloem, ben.bloem.44@gmail.com