Vlnr.: voorzitter Henk Vegter, Flip Gaasendam, Jan van der Stok, Kees van der Stok.
Bruikleenovereenkomst Stationsrestauratie Groningen. Vlnr.: Henk Vegter, Dieneke Snippe, Flip Gaasendam, Kees van der Stok, Jan van der Stok.

Het schilderij Stationsrestauratie Groningen in bruikleen

Onlangs werden we benaderd door dhr. Kees van der Stok met de vraag of de Sociëteit belangstelling had om het bijzondere schilderij Stationsrestauratie Groningen van Flip Gaasendam in bruikleen te krijgen.

Dit initiatief kwam tot stand door de connectie van sociëteitslid Klaas Kiewiet en de broer van Kees, Jan, die aanbood te bemiddelen.

De Sociëteit is verheugd de leden dit schilderij te kunnen tonen op een mooie plaats in het Grand Café.

De bruikleenovereenkomst is op 15 december feestelijk ondertekend in aanwezigheid van de maker Flip, de eigenaar Kees, de bemiddelaar Jan, het bestuur, de Culturele Activiteiten Commissie, Klaas Kiewiet en onze dit jaar 50-jarige jubilaris Theo Groenewold.

Het schilderij schetst in warme kleuren onze stationsrestauratie waar velen van ons zich in zullen herkennen en dat qua sfeer uitstekend past boven onze pas verworven kast.

Rubriek: Algemeen door Antoinette Borchert