Bridge Kampioenschap van het Noorden.

Afgelopen zaterdag 7 december was er een bridgedrive voor Het kampioenschap van het Noorden.

Van alle clubs uit Groningen, Friesland en Drenthe waren de kampioensparen uitgenodigd. Bij verhindering van de clubkampioenen werd een vervangend paar afgevaardigd. De Sociëteit had twee paren opgegeven, van de maandag Cees Zwietink - Hans Zeitler en van de vrijdag Loes Meinders - Hans van de Mark. De drive werd gehouden in Drachten in Het Fries Congrescentrum en in totaal deden er 64 paren aan mee. Denkend aan de milieuproblematiek werden wij allen door Hans van de Mark opgehaald en arriveerden wij om 9.15 uur aldaar. Na het ophalen van de gidsbriefjes begonnen wij om 10.00 uur, verdeeld in 4 groepen van 16 paren. Per ronde speelden wij 3 spellen. Voor de lunch 6 rondes en 's middags 7 rondes. De speellocatie was een ruime, overzichtelijke hal. Om 17.00 uur was de wedstrijd afgelopen en moesten wij wachten op de uitslag.

De kampioenen van het Noorden waren A.de Boer - L.v.d.Geest met 63.17 %, lid van een club in Friesland. Tweede waren I.Beijl en  E. Krist, een Gronings paar en als derde een Drents paar J. van Bruchem en R. Kruijs. Over de provincies eerlijk verdeeld. Als afgevaardigden van de Sociëteit eindigden wij op de plaatsen 8 en 57. Al met al vond ik het een zeer geslaagd toernooi waar je ook, soms weer heel oude bekenden ontmoette.

Hans Zeitler.

Rubriek: Algemeen door Harry Schuur