Schaken: leuk en leerzaam in een ontspannen sfeer

Wil je een spel spelen waarbij toeval geen enkele rol speelt? Ga dan schaken! Met een portie inzicht, creativiteit en moed kom je een heel eind om je tegenstander te verslaan, die op zijn beurt alle mogelijkheden uit de kast trekt om jouw koning mat te zetten. Dit is het mooie en leuke van schaken: uitdagen, verdedigen en slimme tactieken bedenken waardoor ieder spel een boeiende strijd oplevert met gelijke kansen voor beide spelers.
Corona gooide roet in het schaken maar vanaf het voorjaar 2022 staan de stukken weer op het bord en zijn er al heel wat zetten gedaan. Dames en heren dagen elkaar uit, soms met het mes op tafel, nog vaker met een knipoog want het gaat om het plezier in het spel.
Wil je meedoen? Dat kan! Onze societeitsleden Kees Hofman en Ignace Hendriks begeleiden de bijeenkomsten en onderzoeken of zij ook lessen kunnen gaan geven aan beginners.
Met de nieuwe openingstijden komen we nu om de twee weken op maandag bij elkaar in de grote zaal, tussen 10.00 en 12.00 uur. We spelen een spelletje, praten over partijen van elkaar en analyseren als we er zin in hebben de gedane zetten. Kijk voor het spelschema in de Agenda op de site.

Wil je meer informatie of wil je meeschaken? Neem dan contact op per e-mail naar Yvonne van den Berg.

Schaken

Schaken algemeen

Leuk verhaal over schaken

Actueel

Bekijk de actuele berichten

Agenda - Schaken

Nieuws - Schaken

Let op, u bent niet ingelogd.
U ziet alleen de openbare pagina's.