Landschapstafel

De Natuur- en Landschapstafel

Ieder lid van Sociëteit De Harmonie kan het intitiatief nemen om een activiteit te organiseren. Via deze website en de interne nieuwsbrief maken we nieuwe initiatieven bekend onder de leden. Zo ontstond ook het het idee om onder leiding van een expert het landschap in te trekken en te bekijken. Het werd direct een succes; de natuurtafel of landschapstafel is een feit.

Deze tafel is bedoeld voor leden met interesse voor het ontstaan van het ons omringende landschap (geologie, fysisch geografische kenmerken, cultuurhistorie, enz.) en voor de natuur daarin (vogels, andere dieren, planten, paddestoelen, enz.). We verkennen diverse gebieden rondom de stad Groningen door middel van een lezing op locatie met daarna een wandeling om het geleerde met eigen ogen te aanschouwen. De eerste excursie was op 15 mei 2018 en ging naar het Reitdiepgebied. In het kerkje van Klein Wetsinge vertelde Ben Westerink, een landschapsdeskundige uit het gebied, over het ontstaan van dit oudste culuurlandschap van Europa. Koffie, thee en lekkernijen met een stevige wandeling na maakten de ontdekkingstocht compleet.

Welke excursies staan er op stapel?

Dat vind je in de agenda landschapstafel

Contactpersonen voor de landschapstafel

Carla Alma en Pieter Dieben zijn de initiatiefnemers. Heb je een idee, vraag of wil je je aanmelden voor de volgende excursie? Mail naar landschapstafel@societeitdeharmonie.nl

foto: excursie in het Reitdiepgebied

Landschap

Landschap algemeen

Bekijk de actuele berichten

Agenda - Landschap

Nieuws - Landschap

Let op, u bent niet ingelogd.
U ziet alleen de openbare pagina's.