Onderzoek ouderenhuisvesting georganiseerd door Brokant

14 juni 2023 11:30 15:30

Denk mee over de invulling van kleinschalige ouderenhuisvesting met diverse voorzieningen en diensten in Groningen. In samenwerking met Stichting Zo Willen Wij Wonen wil ouderenorganisatie Brokant graag de wensen en behoeften in de stad goed leren kennen. Kom op woensdag 14 juni tussen 11.30 en 15.30 uur naar Sociëteit De Harmonie (Kreupelstraat 10) en doe mee.

Er is een groot tekort aan woonplekken voor ouderen. Huisvesting waar ouderen graag willen wonen met diensten die hen ondersteunen en waar niet betutteld wordt. Brokant draagt hier aan bij met de realisatie van een Brokanthuis. Een Brokanthuis is een woonleefgemeenschap gebaseerd op de behoeften van ouderen. Het bestaat uit een combinatie van kleinschalige huisvesting, een lidmaatschap voor de wijk en een breed aanbod aan diensten en ondersteuning. Meedenken op de inloop Groningen Brokant wil een Brokanthuis realiseren in Groningen en heeft van de provincie de opdracht gekregen onderzoek te doen onder welke voorwaarden dit haalbaar is. Maar dat kan niet zonder ú. Wij willen graag horen hoe u aankijkt tegen het concept, het gebouw, de voorzieningen, de diensten en dergelijke. Daarom houden wij een inloop waarvoor wij u van harte uitnodigen. Op interactieve en creatieve wijze zorgen wij ervoor dat uw ideeën worden opgehaald en u zo invloed heeft op de uiteindelijke realisatie. Zo zorgen we samen dat het een huis wordt waar mensen graag willen wonen en leven. Iedereen is welkom Inwoners van Groningen, mogelijke toekomstige huurders, organisaties, frisdenkers en criticasters, jong en oud. Of u mogelijk interesse heeft om in een Brokanthuis te wonen, actief wilt meedenken of als u alleen nieuwsgierig bent. Iedereen is van harte welkom om mee te denken.

Rubriek: Algemeen door Monique Bodewes