Landschapstocht  De Scholten dynastie

17 september 2020 10:30

Landschapstocht donderdag 17 september

De volgende tocht zal een fietstocht zijn, en wel eentje langs panden uit de erfenis van De Scholten dynastie.
In de 19e eeuw waren Willem Albert en Jan Evert Scholten (“de hufter en de filantroop”) de eerste multinationale ondernemers uit Groningen die een enorm imperium hebben opgebouwd, tot in Rusland aan toe. Ze hebben op zeer vele manieren invloed gehad op de economische en sociaal-culturele ontwikkeling van de stad Groningen.
Gerard Vonk en Mick Hartstra weten ons alles over de familie te vertellen en nemen ons mee op een fietstocht van ongeveer 20 km. Langs allerlei plekken, objecten en huizen uit de rijke geschiedenis van de Scholtens.
Programma:
De tocht vindt plaats op donderdag 17 september
Er kunnen slechts 20 personen mee, bij grote belangstelling vragen we om een tweede tocht
De tocht start om 10.30 uur bij de Harmonie, het inleidende praatje is aan de W.A. Scholtensstraat (!)
We fietsen o.a. om het Paterswoldsemeer heen, waarbij een lunch staat gepland bij de VWDTP aan de Meerweg rond 12.30 a 13.00 uur (op eigen kosten)
Rond 15.00 uur zijn we terug in de Stad
Bij regen gaat de tocht gewoon door!! Neem in dat geval een regenjas mee
De kosten zijn € 15,00 p.p., te voldoen op rekeningnummer NL 44 INGB 0009104327 t.n.v. sociëteit de Harmonie o.v.v. Scholtensfietstocht)  (d.w.z.: eigenlijk

€ 25,00 maar we subsidiëren de rest uit de kas van de Commissie Culturele Activiteiten)

Aanmelden op het adres:  landschapstafel@societeitdeharmonie.nl

Zorg dat je je niet alleen aanmeldt, maar direct ook betaalt.

Met hartelijke groet van de Landschapstafel:

Pieter Dieben en Carla Alma

Rubriek: Algemeen, Landschap door w.hooijer@home.nl