Landschapstafel excursie langs Oude Groninger Kerken, door Tineke Looijenga

13 augustus 2020 11:00

Vanaf het station van Loppersum maken we een excursie, per fiets (zelf meenemen!) De fiets mag wel mee in de trein van Arriva naar Loppersum, naar Zeerijp, ’t Zandt, Leermens, Oosterwijtwerd, Eenum en Wirdum. We bekijken de kerk en de kerkhoven, lezen grafpoëzie,genieten van het prachtige Groninger landschap.
Vanwege de voorzorgsmaatregelen ivm het coronavirus zal onze groep niet groter zijn dan 15 personen.
We beginnen in Loppersum om 11.00 uur en nemen onze eigen lunch mee. Alleen in Oosterwijtwerd is horeca, en die zullen we zeker met een bezoek vereren. Na afloop kan men in Loppersum nog bij café restaurant Spoorzicht terecht.
Sterk aanbevolen lectuur: Je keek te ver, van Marjoleine de Vos, over wandelingen bij Zeerijp en Eenum. Bijzonder goed getroffen, de sfeer van het landschap, de schoonheid van de oude gebouwen.
Beide excursies kunnen herhaald worden als er veel belangstelling is, bv op resp. 11 en 18 augustus. Opgave deelname: landschapstafel@societeitdeharmonie.nl.
Gedetailleerd bericht volgt naar alle deelnemers!

Rubriek: Algemeen door w.hooijer@home.nl