Schermafbeelding 2020-07-09 om 09.15.33

Kunst in de kerk

26 september 2020 14:00

Kunst in de kerk

Tijdens een bezoek aan de Martinikerk op zaterdag 26 september zullen we kennismaken met een aantal kunstwerken, die de afgelopen jaren in deze grootste stadskerk zijn geplaatst: vijf werken van de jonge realistische schilder Egbert Modderman. Tevens krijgen we een rondleiding langs andere hoogtepunten in dit gebouw, en zal één van de vaste organisten van de Martini - Eeuwe Zijlstra - een bijzonder concert op het hoofdorgel verzorgen. En als kers op de taart wordt Egbert Modderman geïnterviewd door historicus en Harmonielid Han Borg.

Opgave (maximaal 36 deelnemers!)

Bij elke lezing en activiteit is het -in verband met Corona-verplicht je aan te melden; dat kan via het linkje lezing@societeitdeharmonie.nl

Kosten: €7.50 per persoon. Over te maken op  NL44INGB0009104327 tov Societeit De Harmonie onder vermelding (Kunst in de kerk)

Verzamelen om 14.00u in de Harmonie, waar na afloop ook nog even wat gedronken kan worden.

Rubriek: Algemeen, Kunst & Cultuur, Lezingen & cursussen door w.hooijer@home.nl