Canto Ostinato in De Oosterpoort

28 januari 2023 20:15

Op zaterdag 28 januari klinkt in De Oosterpoort de Canto Ostinato van Simeon ten Holt. Het werk wordt uitgevoerd in de kleine zaal, door vier pianisten, ieder achter een eigen vleugel. De Canto is een werk dat gebaseerd is op het 'minimalisme', met herhalingen van motieven, wat een meditatief en hypnotiserend effect kan hebben op de luisteraar. De pianisten bepalen zelf hoe lang het werk duurt omdat zij samen de hoeveelheid herhalingen bepalen. Voorafgaand aan het concert verzorg ik een inleiding tussen 19.00  en 19.45. Ik beveel het concert van harte aan en ik hoop velen van jullie die avond te treffen in De Oosterpoort! Kaarten zijn te bestellen op de site van SPOT.

Dit concert is een van de eerste concerten die we hopelijk gezamenlijk als leden van de Sociëteit kunnen gaan bezoeken, want niets is leuker dan samen uit gaan!

Rubriek: Algemeen door Yvonne van den Berg