Leeskring

Sociëteit De Harmonie is een broedplaats waar iedereen vrij is nieuwe initiatieven te ontwikkelen. Zo is vanuit de culturele commissie in oktober 2009 ook de Leeskring ontstaan. Binnen deze club kiezen de deelnemers een boek dat zij de komende tijd lezen, waarna ze bij elkaar komen om het boek te bespreken. Eén van de leden bereidt de bijeenkomst voor en verzorgt de introductie. Het bespreken van boeken stimuleert inhoudelijke verdieping en discussie rond de thema’s van de gekozen schrijvers. De besprekingen vinden altijd plaats op de donderdag, gemiddeld één keer per zes weken.

Welke auteurs kwamen tot nu toe aan bod? Om een indruk te geven bijvoorbeeld: Alessandro Barrico, Bernard Dewulf, Paolo Giordano, Marlene van Niekerk, Anna Enquist, A.F.Th. van der Heijden, Edgar Hilsenrath, Irvin D.Yalom en Maarten 't Hart.

Omdat de eerste leeskring voor romans al tien leden telde en daarmee vol was, begon er een tweede leeskring. Deze tweede leeskring leest en bespreekt biografieën. Het enthousiasme was aanstekelijk: er is ook al een derde leeskring waar politiek-filosofische boeken centraal staan en sinds kort is er nog een nieuwe leeskring moderne literatuur bijgekomen.
Kortom: voor elk wat wils. Meld je aan! En niets staat je in de weg een volgende leesclub te beginnen. Zoals met alles bij De Harmonie kan iedereen het initiatief nemen om een nieuwe activiteit te starten.

Contactpersonen:
Marian Oud, leeskring romans
Marie Balvert, leeskring moderne literatuur
Carla Alma, leeskring biografieën
Ben Boog, politiek-filosofische boeken

Leeskring algemeen

Bekijk de actuele berichten

Agenda - Leeskring

Nieuws - Leeskring

Let op, u bent niet ingelogd.
U ziet alleen de openbare pagina's.