Img 0259
Img 0258 Img 0257

Vertalersgeluktournee in Groningen

19 september 2024 19:30

In het kader van de Europese literatuurprijs organiseert boekhandel Godert Walter op donderdag 19 september in samenwerking met Sociëteit de Harmonie en het Letterenfonds een avond met twee  genomineerde vertalers van de longlist voor deze prijs. U kunt een plaats reserveren via boekpresentatie@societeitdeharmonie.nl

De vertalers:

Jan van der Haar, die de Mussolini-romanbiografie van Antonio Scurati uit het Italiaans vertaalde en nu voor het derde deel, M, De laatste dagen van Europa, is genomineerd.

Janny Middelbeek-Oortgiesen vertaalde Erfgrond van de Finse, Zweedstalige Maria Turtschaninoff uit het Zweeds.

De presentatie is in handen van een van onze vaste moderatoren Han Borg. Tevens verzorgt een vertaler van de Verenigde Literaire Vertalers een entr’acte.

Plaats: Sociëteit de Harmonie, Kreupelstraat 10

Toegang: € 5,00 (leden Harmonie gratis).

Rubriek: Algemeen, Literatuur, Boekpresentatie door Ellen Brand