Afb2 - the beatles
Afb1 - the beatles

Uurtje Cultuurtje. The Beatles: van de huiskamer naar het dak! Door Itie Beentjer

5 oktober 2024 16:00

Wie kent ze niet? Geen andere popgroep heeft de jaren 60 van de vorige eeuw zo beïnvloed als The Beatles. Ook na de ‘split up’, in solocarrières deden John, Paul, George en Ringo geregeld van zich horen. Wat maakt hen zo bijzonder? De liedjes die werden geschreven? En hoe was de samenwerking en wat leidde uiteindelijk tot de breuk?

De UC-bezoekers krijgen een gastles over de meest gecoverde en muzikaal interessantste popgroep uit vervlogen tijden.

Itie Beentjer is sinds het begin van haar puberteit fan van en bezig met The Beatles. Denkt alle muziek te bezitten (wat natuurlijk niet zo is). Ze zal ook wat ‘live’ muziek laten horen van the Beatles en een enkele alternatieve versie. Deel haar passie voor deze ‘gewone’ (zoals theBeatles zelf wel eens zeiden) en toch bijzondere popgroep!

Alle UC-lezingen duren ongeveer een uur. Opgeven voor deze lezing (gratis voor leden, € 5 entree voor niet-leden) via lezing@societeitdeharmonie.nl

Rubriek: Algemeen, Uurtje cultuurtje door Ellen Brand