Images-2

Luistertafel 25 september

25 september 2024 10:30 12:30

De eerste Luistertafel is woensdagochtend 25 september tussen 10.30 - 12.30 en staat in het teken van het concert dat pianist Krystian Zimerman zal geven op 2 oktober in De Oosterpoort.

In een eerdere aankondiging had Zimerman aangekondigd dat hij werken van de Poolse componist Szymanowski zou spelen, nu is dat gewijzigd in een totaal Chopin programma. Omdat de combinatie van beide componisten zeker interessant is, zal ik daarom toch ook aandacht besteden aan Szymanowski, naast Chopin.

Szymanowski leefde van 1882 tot 1937 en is na Chopin de bekendste Poolse componist. Ook hij schreef veel pianomuziek, daarbij geinspireerd door Chopin maar ook door Rachmaninov en de Franse impressionisten zoals Debussy en Ravel. Virtuositeit wordt afgewisseld door verstilde momenten en kleurrijke melodieën en harmonieën. Een waar kleurenpalet voor het oor!

Een ochtend met beide grootheden uit Polen belooft zeker iets moois!

De kortingscode van 10% voor dit concert is VriendenHarmonie. Vul deze code in bij het bestellen van kaarten op de site van Spot.

Wil je zeker zijn van een plaats bij de Luistertafel, geef je dan op via het nieuwe mailadres luistertafel.klassiek@societeitdeharmonie.nl

Rubriek: Kunst & Cultuur, Klassieke muziek door Yvonne van den Berg