Img 0286
Img 0287

Jean Pierre Rawie over ‘Verzamelde gedichten’

14 november 2024 19:30 15 November 2024

Jean Pierre Rawie presenteert zijn nieuwe boek 'Verzamelde gedichten' in Sociëteit de Harmonie, in samenwerking met Godert Walter. Rawie zal worden geïnterviewd door Anne Bergsma die regelmatig interviews voor de sociëteit en Godert Walter verzorgt. U kunt het boek hier alvast reserveren.

'Verzamelde gedichten'

Er zijn maar weinig dingen

waar ik me niet voor schaam

in mijn herinneringen.

Ik wilde dat mijn naam

alleen maar voort zou leven

– áls iemand hem nog weet –

door wat ik heb geschreven

en niet door wat ik deed.

Jean Pierre Rawie (Scheveningen, 1951) is een van de meest geliefde dichters van Nederland. Zijn bundel Onmogelijk geluk - inmiddels uitverkocht, maar de gedichten bevinden natuurlijk in deze nieuwe uitgave - behoort tot de succesvolste dichtbundels aller tijden. Rawie ontving in 2008 de Charlotte Köhler Prijs voor zijn gehele oeuvre. In 2021 publiceerde hij Een luchtbel in een vluchtige rivier, een verzameling poëzievertalingen met commentaar.

Plaats: Sociëteit de Harmonie, Kreupelstraat 10
Aanvang: 19.30 uur (inloop 19.00 uur)
Toegang: € 5,00 (leden Harmonie gratis)
U kunt een plaats reserveren via boekpresentatie@societeitdeharmonie.nl.

Rubriek: Algemeen, Literatuur, Boekpresentatie door Ellen Brand