foto G5

Optreden Het G5 jazz Quintet

26 mei 2024 15:30

Op zondag 26 mei om 15.30 uur speelt in de Harmonie het G5 jazz Quintet.

G5 Hardbopquintet: een formatie die zich richt op de hardbopstijl, een jazzstijl van halverwege de jaren 50 tot halverwege de jaren 60 van de vorige eeuw. Bijbehorende grote namen zijn: Horace Silver, Lee Morgan, Art Blakey, Hank Mobley, Freddy Hubbard, Donald Byrd, etc.
Hardbop was de vorm van jazz die volgde op de bebop. In vergelijking daarmee is deze stijl melodieuzer en harmonieuzer. Het kwintet bestaat uit muzikanten die zich in het professionele circuit begeven: Michael Nieuwenweg (bas), Nick Borchers (piano), Tom Vos (drums), Joost Koster (tenorsax) en Bas van den Broek (trompet en flugelhorn).

Het concert is gratis voor leden, gasten betalen €5,--

Geef je op via:  cultuuropzondag@societeitdeharmonie.nl

Rubriek: Algemeen, Kunst & Cultuur, Concert door w.hooijer@home.nl