Groepsfoto bc de harmonie

Biljartclub De Harmonie

Biljartclub De Harmonie maakt op de dinsdagavond gebruik van de biljartzaal van Sociëteit De Harmonie. Onze biljartclub is in 1946 opgericht en heeft een rijke historie. "De Harmonie? Oh daar zitten nogal wat goede biljarters", hoor je nog wel eens zeggen. En dat is ook zo. Dat betekent echter niet dat er bij ons alleen maar op topniveau wordt gespeeld. Ook leden met een libregemiddelde van 1 hebben het bij ons uitstekend naar hun zin. Het is de variëteit in biljartkwaliteit samen met de verscheidenheid in leeftijd die de BC De Harmonie zo aantrekkelijk maakt.

Naast prestatiegerichtheid is een goede sfeer binnen de club voor ons erg belangrijk. Een paar keer per jaar organiseren we een extra gezellige avond. Om de onderlinge communicatie verder te bevorderen, verschijnt er met grote regelmaat een (digitale) nieuwsbrief.

Voor nieuwe en beginnende leden worden incidenteel extra instructielessen gegeven. Daarnaast zijn de betere spelers graag bereid om de wat minder goede te helpen om daarmee het niveau op te krikken. Op de speelavonden (elke dinsdagavond vanaf 19.00 uur) ontbreekt het competitie-element natuurlijk niet. Het ledenaantal ligt op dit moment rond de 40 en is zodanig dat je het grootste deel van de avond op de kleine of de twee grote wedstrijdtafels kunt spelen. De club kent een interne competitie, met een algemeen rooster voor bandstoten waaraan alle clubleden deelnemen en afzonderlijke roosters voor de spelsoorten libre en driebanden.

Biljartwedstrijden

Wil je meedoen aan de wedstrijden georganiseerd door de KNBB? Dat hoeft niet, maar we zien het graag. In bijna elke klasse worden in ons district voorwedstrijden en districtsfinales gespeeld. Onze club heeft vele gewestelijke en zelfs nationale kampioenen voortgebracht. Behalve individuele wedstrijden zijn er verschillende teams die competitie spelen. De clubcontributie bedraagt voor het seizoen 2022-2023 € 125,-. Dat is inclusief bondscontributies en andere afdrachten. Wie belangstelling heeft, kan op clubavonden vrijblijvend langskomen en op drie avonden meespelen om de sfeer en de ambiance te proeven. Je kunt ook contact opnemen met een van onderstaande bestuursleden of een e-mail sturen naar de secretaris.

Graag tot ziens in onze Harmonie!

Johan Hidskes, voorzitter
Kruitlaan 33, 9711 TX Groningen - Tel. 06-51938187

Albert Schuringa, secretaris
G.C. Marshallstraat 31, 9728 WS Groningen - Tel. 06-57128233
e-mail: a.schuringa4@kpnplanet.nl

Folke Spakman, penningmeester
Aweg 17 j - 9718 CV Groningen - Tel. 06-13861566

Algemeen contactadres
Kreupelstraat 10 -  9712 HW Groningen - Tel. 050-3129717
e-mail: a.schuringa4@kpnplanet.nl

Biljartclub De Harmonie

Biljartclub De Harmonie algemeen

Wedstrijden Biljartclub De Harmonie

Uitslagen externe competitie

Actueel

Bekijk de actuele berichten

Agenda - Biljartclub De Harmonie

Nieuws - Biljartclub De Harmonie

Let op, u bent niet ingelogd.
U ziet alleen de openbare pagina's.