Knop voor leden  boven in menu op elke pagina zichtbaar
Knop portrettengalerij in menu voor leden Zoeken in clubs-2 Naar volgende pagina leden

Wie is wie bij De Harmonie? Kijk in de nieuwe portrettengalerij

Op het uitsluitend voor leden toegankelijke deel van deze website is nu de portrettengalerij geopend. Je vindt hem door in te loggen. Rechts onderin in beeld, staat het menu met de knop 'Portrettengalerij'. Klik hierop en je ziet het alfabet. Klik op een letter en dan zie je de eerste 12 mensen met een achternaam die begint met de gekozen letter. Onder die 12 portretten kun je verder klikken naar de volgende bladzijden in het geval er meer dan 12 namen beschikbaar zijn.

In het zoekveld bovenin het scherm kun je bovendien zoeken op voornaam en op achternaam. Rechts van dat zoekveld vind je ook nog een menu waarmee je leden van een club, tafel of commissie kunt vinden. Zoals ook de leden van het bestuur, de activiteitencommissie, Communicatie en website. (TIP: klik op de foto's hiernaast, daarmee maak je ze groot en zie je beter waar je moet zijn. Onder de foto staat korte uitleg)

In de portrettengalerij vind je de namen en contactgegevens van alle leden. We werken er aan voor iedereen een foto en profieltekst te maken. Sinds ongeveer 2002 zijn deze al gemaakt van het merendeel van de nieuwe leden. De beschikbare foto's en teksten zijn geplaatst: hulde aan Antoinette en Otto die deze klus klaarden.

Nog veel foto's en teksten te maken

Van veel leden is er helaas nog geen foto en tekst gemaakt. De komende tijd hebben we dus nog veel werk te verzetten om ervoor te zorgen dat van iedereen een foto en een profieltekst beschikbaar is. Antoinette Borchert maakt, zoals ze al die jaren doet, ook de nieuwe foto's die nodig zijn. Op die manier hebben we een herkenbare stijl van portretteren die een mooi rustig beeld geeft op de website. Intussen zijn er ook al drie nieuwe schrijvers aan het werk om mensen te benaderen en teksten over hen te schrijven. Dat doen we aan de hand van een vragenlijst, omdat interviewen van 240 mensen - zoveel teksten zijn er nog te maken - anders jaren gaat duren. Wil je ook helpen met schrijven? Heel graag! Lees hier hoe het werkt. Er is veel plezier te beleven aan deze klus, voor iedereen die van schrijven houdt en graag andere leden wil leren kennen. Zeker in Coronatijd brengt dit een welkome afwisseling in de lange dagen thuis.

Leden van clubs en tafels nog in te voeren

Er is over een poos ook nog een klus te klaren door de webredacteuren en/of secretarissen van alle clubs en commissies. Zij kunnen namelijk zelf hun ledenlijsten bijhouden in de portrettengalerij, waarmee het selectieresultaat per club of commissie ook op orde komt. De secretarissen en webredacteuren ontvangen hierover later persoonlijk bericht. Dit werkt namelijk pas goed als alle foto's en teksten zijn ingevuld.

Staat jouw commissie er niet bij? Meld het

Het is handig als leden een commissie of organisatoren van tafels kunnen benaderen met vragen. Zoals de culturele commissie. Die is toegevoegd in het keuzemenu voor selectie binnen clubs. Het is handig als leden weten wie er in de commissie zit, zodat ze voor vragen en tips contact kunnen opnemen. Of dat je weet wie de culinaire tafel organiseert. Het is niet de bedoeling dat wisselende deelnemers aan activiteiten van de tafels worden toegevoegd. Bijvoorbeeld als je een keer meegaat met de landschapstafel, hoeft dat niet ingevuld te worden door de redacteur van de landschapstafel. Bij de filosofentafel doen mensen echter voor een heel seizoen mee. Daar kan het wel handig zijn dit in te vullen. Staat jouw activiteit, tafel of commissie niet in het lijstje en wil je dat wel graag? Ontbreek jij in het lijstje van een organiserende commissie? Mail je verzoek tot aanvulling of correctie dan naar pr-commissie@societeitdeharmonie.nl.

Rubriek: Algemeen door M.C.M. Spaltman