Schermafbeelding 2021-06-14 om 09.29.51

Verslag van het eerste zondagmiddagoptreden

Op de prachtige zondagmiddag 13 juni werden in de bovenzaal van de Buitensociëteit aan het Paterswoldsemeer zo’n dertig leden van de Harmonie getrakteerd op een alweer schitterend en vermakelijk optreden van het komische duo Djoeke en Wietske, ook wel ‘de levende jukebox’.

Ontmoeting is een belangrijk doel van de sociëteit en ontmoeting was er, sommige leden zagen elkaar weer na lange tijd!

En wat een prachtig optreden, deze dames met bekende (allemaal ‘door henzelf geschreven’) klassiekers, aangevuld door ‘broer en geitenboer Jelle’ op gitaar en gelardeerd met rake cabareteske opmerkingen in interactie met het publiek.

De Commissie Culturele Activiteiten trakteerde de gasten op een drankje, de zon scheen gul op het brede terras en de zeilers beneden maakten de sfeer op het meer compleet.

Het is weer eens bewezen: met elkaar zingen en lachen bevordert de gezondheid!

NB: er is opnieuw een zondagmiddagoptreden georganiseerd in dezelfde zaal: 4 juli: orkest Het Blaauwe Uur. Voor opgave: zie de website.

Carla Alma

Rubriek: Algemeen door w.hooijer@home.nl