Overhandiging cup 2017
Jack balkema met cup Finalisten harmonie cup 2017 Strijd om het brons harmonie cup 2017

Jack Balkema wint Harmonie Cup

Jack onverslaanbaar
Jack Balkema was niet te houden tijdens de finale van de Harmonie Cup 2016 - 2017. Niet door andere libre spelers, niet door bandstoter Jerrit Veenstra en -in de finale- niet door driebander Ruud Boelens. De laatste had weliswaar daarvoor mooie partijen gespeeld (22 in resp. 14 en 13 beurten), maar in de finale was hij kansloos tegen Jack. Met een ferme afstoot maakte Jack zijn 33 caramboles in slechts 17 beurten. Naast eeuwige roem (met zijn naam ingegraveerd) kreeg Jack een tegoedbon van € 100 van 123biljarts overhandigd. Ruud mag met iemand dineren bij de Weeva.
Gerben Fröling en Jouke van Dijk speelden om het brons; Jouke won en mag als beloning met een partner naar keuze naar de bioscoop.

Nieuwe opzet geslaagd
Voor het eerst werd de finale met 16 spelers op één dag gespeeld en na afloop klonken alleen positieve geluiden. In 4 groepen van 4 werden 3 wedstrijden van maximaal een uur gespeeld. Maar alle partijen, gebaseerd op 20 beurten, waren binnen dat uur klaar. De poulewinnaars speelden om een plaats in de finale, terwijl de rest een plaatsingswedstrijd speelde.

En bedankt!
Een hartelijk dankjewel is op zijn plaats voor de sponsoren 123biljart en de Weeva, voor Koeno cs voor de goede verzorging en voor de mensen die hebben gearbitreerd.

Rubriek: Algemeen, Biljarten, Biljartclub De Harmonie, Biljartclub Metropole, Biljartclub GBC, BiljartClubContent door Ruud Boelens