Finale Harmonie Cup 2022-2023

Er Is weer gestreden om de Bokaal. Eenieder wil graag zijn of haar naam erop zien.

In een finale strijd waarbij er caramboles gemaakt moesten worden, tussen 21 of 87 naar gelang je moyenne. In een gemoedelijke sfeer en fanatiek werd er gestreden om de ereplaatsen. Uiteindelijk werd na een moeizame start door Albert Schuringa een eindsprint ingezet, met als resultaat de eerste prijs. En weer zijn naam erbij op de bokaal.

Als nr 2 is geëindigd Betsy Gerritsen; vol overtuiging ging ze de strijd aan en had het bijna gewonnen. Ze is al eerder 2de geweest en wil beslist volgend jaar 1ste worden . We zeggen dan ook maar 3x is scheepsrecht.

Betsy Gerritsen aan stoot

Ook om de 3de en 4de plaatst werd  flink gestreden door Johan Hidskes en Hans van Uitert.  Ze gunnen elkaar veel maar het ging toch om de 3de prijs.
En die ging naar Johan. De aanmoedigingsprijs ging naar Gerard Mulder. Hij weet nu dat een drukke werkdag vooraf geen goede voorbereiding is. Maar 87 maken in een sterk veld is ook niet niks.

Tenslotte de complimenten voor Henny Kars en Jack Balkema, die gedurende de cup weken veel hebben geregeld en voor mooie trofeeën hadden gezorgd.

Namens de biljartcommissie Stida Vreede

Rubriek: Algemeen, Biljarten, Biljartclub De Harmonie, Biljartclub Metropole, Biljartclub GBC, BiljartClubContent door Otto Krol