Img 3348
Img 20180301 201707

Literatuur

Bij Sociëteit De Harmonie zijn veel leden dol op literatuur. Dat zie je aan de vele activiteiten die zij organiseren op literair vlak.

Vier Leeskringen

Er zijn vier leeskringen. Twee groepen lezen en bespreken romans. Eén groep concentreert zich op biografieën en er is een leeskring waar politiekmaatschappelijke boeken op het menu staan.

Contactpersonen:
Marian Oud, leeskring romans
Marie Balvert, moderne literatuur
Carla Alma, leeskring biografieën
Ben Boog, politiek-filosofische boeken

Boekpresentaties

We organiseren regelmatig boekpresentaties: zowel om auteurs te kans te geven hun net verschenen uitgaven te presenteren als om met de auteur te spreken over bestaande uitgaven. Zo hebben ook diverse leden hun boeken gepresenteerd bij de Harmonie. Bovendien hebben we een prima samenwerking met Erwin de Vries (Boekhandel Godert Walter) in Groningen, zodat we altijd op de hoogte zijn van interessante nieuwe boeken die verschijnen. Erwin de Vries heeft natuurlijk korte lijntjes met uitgevers en auteurs.
Ook werken we samen met Anton Scheepstra van de succesvolle uitgeverij Passage.
Dus let op onze agenda en het nieuws over boekpresentaties.

Taaltafel

Er zijn sinds dit jaar ook mogelijkheden om actief met taal om te gaan. We hebben als societeit veel talent onder de leden en dat talent verdient ontwikkeling. WE willen proberen zowel op het gebied van de poezie activiteiten te ondernemen, als ook meer prozaische gedachten op papier te krijgen. Daartoe zin er twee initiatieven ontwikeld

De cursus Creatief schrijven

Voor schrijfliefhebbers organiseert de Taaltafel zes bijeenkomsten rondom het schrijven van korte en creatieve teksten al dan niet met een persoonlijk karakter.

Schrijfster en schrijfdocent Janneke Holwarda zal de schrijvers voorzien van uitdagende opdrachten, tips, technieken, kritische en bemoedigende feedback met als doel een stap of sprong voorwaarts maken in het vervaardigen van korte teksten.
De zes bijeenkomsten vinden plaats in de bestuurskamer van de Harmonie, op dinsdagochtenden van half elf tot half een.

Data: 12 en 26 maart, 9 en 23 april, 14 en 28 mei.

De Noorder kring

Er komt een groep van leden die in de poezie zijn geinteresseerd. Een eerste bijeenkomst bestond uit beschouwingen over poezie en voordracht. Op deze weg zullen we verder gaan. Nader bericht volgt.

Boekenkast

Soms is er ruimte nodig in jouw boekenkast en wil je wel wat boeken opruimen. Wat doe je er dan mee? Bij de ingang van Sociëteit De Harmonie staat een boekenkast waarin leden boeken achterlaten. Anderen kiezen hier een boek van hun gading uit en nemen het mee. Een leuke uitwisseling. Zo zwermen de Harmonieboeken uit over de omgeving.

Literatuur

Literatuur algemeen

Boekpresentatie

Leeskring

Bekijk de actuele berichten

Agenda - Literatuur

Nieuws - Literatuur

Let op, u bent niet ingelogd.
U ziet alleen de openbare pagina's.