Img 20171214 225401
Img 20171214 210944

De Culinaire Tafel van de Harmonie

Bij Sociëteit De Harmonie houden we van lekker eten en drinken. Een groepje enthousiaste Bourgondiërs organiseert dan ook regelmatig proeverijen. Iedere groep die iets organiseert noemen we binnen de Sociëteit een Tafel. Dus dit is dan de Culinaire Tafel. Tijdens de proeverijen eten en drinken we niet alleen. De bijeenkomst moet feestelijk zijn, dus wordt hij aangekleed met passende muziek die de sfeer van het proeven extra verhoogt en je meeneemt naar het land of de streek die centraal staat. Bij verschillende acties, zoals de wijnproeverijen, wordt deskundige uitleg gegeven over de wijnen en de streken zodat u er ook nog wat van opsteekt.

ALGEMEEN

De Culinaire tafel organiseerde reeds een aantal goedbezochte en succesvolle evenementen. Wijnproeverijen van Spaanse, Duitse, Franse, italiaanse, Portugese, Hongaarse, Oostenrijkse en Sloweense wijnen. Ook proeverijen van Champagne, Chardonnay en Merlot wijnen. Bovendien een proeverij van bieren met bijpassende kazen. Dan haring-en oesterparty's, mossel met bokbier-avonden en een aspergediner alsmede een Sloweens diner.

De proeverijen worden gemiddeld door 40 personen bezocht en dat is, gegeven de mogelijkheden, tevens het maximum.

Om aan een activiteit deel te nemen moet je je tijdig opgeven via culinairetafel@societeitdeharmonie.nl en het verschuldigde bedrag overmaken op NL44INGB0009104327 tnv Sociëteit de Harmonie. DENK EROM dat je zowel moet intekenen per mail als het geld storten op het aangegeven bankrekeningnummer (en niet op een andere rekening van de Harmonie!!!). Denk er bovendien om dat de namen van de proevers hetzelfde zijn bij het intekenen als bij het storten.

Tenslotte zullen weer regionale maaltijden en seizoensgebonden hapjes onderzocht worden en we hebben nog meer pijlen op de boog. Voor suggesties van nog meer pijlen staan we altijd open!!!

Enkele sfeerbeelden van proeverijen:

Agenda

Kijk in de agenda voor wat er op stapel staat en schrijf je in! Let op, de proeverijen zijn alleen toegankelijk voor leden en hun introducees!

Contactpersonen

Hans van de Sande en Pieter Dieben zijn de initiatiefnemers en organisatoren van de Culinaire Tafel. Je kunt ze bereiken via  culinairetafel@societeitdeharmonie.nl

Culinair en Proeverijen

Culinair en Proeverijen algemeen

Culinaire Blog

Actueel

Bekijk de actuele berichten

Agenda - Culinair en Proeverijen

Nieuws - Culinair en Proeverijen

Let op, u bent niet ingelogd.
U ziet alleen de openbare pagina's.